الأحد، 9 أغسطس 2009

مات فيا الأمل

مات فيا الأمل ولا داري إيه العمل
 
 كان عندي أمل إني أكون لِك
وأبقى ليكي نعيش سوا
حاربت الدنيا بحالها وقفت قصادها
وبيكي كنت أنا أقوى 
 وأدي سنين فاتت
أحلامي ماتت
وإنتي وهم كبير أنا عيشته

مات فيا الأمل 
ولا داري إيه العمل 
أحلامي خدها الهوا 

واخداني الدنيا للتوهان
عايش عذاب أشكال وألوان 
وحبيبتي باعت اللي كان
أهرب أنا على فين
أروح وأجي منين
من ظلم ناس خاينين
مات فيا الأمل 

لو قادر قلبي يتحمل
جراحك مش هيتحمل
جراح الدنيا وجراحك
لو فاكر ليكي ذكرى
صدقيني بكرة ينسى
مش صعب نسيانك

إنتي زيك زي غيرك
حِبي بعدي أنا مش هلومك
مش كتير وهيجي يومك
هتعيشي عذاب أنا عيشته
وتحبي فاكرة إنه هيبقى
حبيبك لا 
قوام الدنيا دي هتاخده

طبع فيكي وطبع فيها
الغدر وجراح بنداويها
يا قلبي عيش من غير حبيبتك
هي والدنيا باعوا حلمك

واخداني الدنيا للتوهان
عايش عذاب أشكال وألوان 
وحبيبتي باعت اللي كان
أهرب أنا على فين
أروح وأجي منين
من ظلم ناس خاينين
مات فيا الأمل 


كلمات / نبيل ثابت 

كتبت بتاريخ
" 31/12/2007"

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

الأكثر قراءة

مشاركة مميزة

روح الروح

ولما بقول وحشتيني  بقولها بقلبي وبعيني  وبتحسي اللي جوايا  غرامي ليكي وبيكبر  ولما بقول أنا بحبك  بحس النبض في قلبك تزيد دقاته واللهفة تبان ...