الثلاثاء، 4 أكتوبر 2022

دبلة في الشمال

 

اللي ف إيديكي دي دبلة في الشمال !!

زي أول مرة شوفتك من سنين 

لسه صوتك دافي لكن ليه حزين

ليه إيديكي بترتعش 

وعينيكي ليه متحيرين

ليه عيونك في دموعك غرقانين ؟ 


ده أنا كنت سايبك 

وإنتي طايرة من السعادة 

دلوقتي مالك ؟

ليه ملاكي الحزن بزيادة


ليه وليه ؟ بسأل ولا لاقي رد

فهمت ، ماقدرتيش تصوني العهد


زي أول حب حبيته زمان

نفس البداية والنهاية وياما كان

قلبي بيعشق ناس

وناس بتبيع


إيه اللي في إيديكي دي ؟

دبلة في الشمال !

بقى كان صحيح كلام الناس ؟

الكل قال

كدبتهم ، صدقت قلبي ، طلع كداب


ده أنا كنت متغرب عشان 

نفرح في يوم ما أرجع

رتبتي  كل حاجة

خليتي الفرح يوجع !


ليه وليه ؟ بسأل ولا لاقي رد

ليه ما قدرتيش تصوني العهد 


NaBiL THaBeT 

2013

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

الأكثر قراءة

مشاركة مميزة

روح الروح

ولما بقول وحشتيني  بقولها بقلبي وبعيني  وبتحسي اللي جوايا  غرامي ليكي وبيكبر  ولما بقول أنا بحبك  بحس النبض في قلبك تزيد دقاته واللهفة تبان ...